Rok 2012 v jihlavské mhd

| | |


Rok 2012 nebyl na první pohled nějak výrazný, ale při bližším zkoumání nalezneme milníky, které se zapíší do historie mhd v našem městě. Opět si pojďmě po čtvrtletích připomenout, co se událo.



I. čtvrtletí:

Toto období je ve znamení ukončení provozu autobusových typových řad. Po třiceti letech provozu končí éra autobusů řady 700, a to dne 16.2., kdy byl vyřazen vůz e. č. 295. (Na přelomu ledna a února byly již vyškrtnuty e. č. 294 a 328.) Naopak v průběhu února dorazily nové CNG Citelisy e. č. 219 a 220. Dne 22. března nás pak opouští z provozu typová řada B 932 zastoupená e. č. 331 a 332.


II. čtvrtletí:

V tomto období je hlavním znakem příchod nových autobusů. V dubnu doráží CNG Citelisy e. č. 221-224. Poslední vůz stejného typu pak přichází koncem června. V květnu přibyl do zájezdového parku autobus Iveco Magelis PRO. Již vyřazné autobusy e. č. 294, 295, 296 a 328 jsou v dubnu prodány společnosti Autobusy Jihlava, s.r.o. V květnu pak k jinému kupci putují vozy e. č. 331-333. Mimo Jihlavu se na pár dní podíval trolejbus e. č. 88, když se zúčastnil dubnových oslav v Pardubicích. A po dlouhé době se od května zapojují do provozu i vozy 21 Tr.
V květnu a červnu dochází k úpravám trolejového vedení. Na ulici Znojemská (před mostem) byly obměněny sloupy a uchyceno nově trolejové vedení pomocí delta závěsů. Naopak nepoužívané trolejové vedení do smyčky Staré Hory bylo z části sneseno.
Nebývá zvykem psát o nehodách, ale dne 22.5. vjel trolejbus e. č. 86 na ulici Žižkova do protisměru a poté skončil v křoví. Tato děsivěji vypadající nehoda se naštěstí obešla bez zranění.


III. čtvrtletí:

V létě bylo možno spatřit na dvoře vozovny explzeňské (sólo i kloubové) trolejbusy - DP poskytl jen zázemí na přípravu převozu na východ. V srpnu byl otevřen rekonstruovaný starý most u Jána s nově položenými tramvajovými kolejemi. Pro uspoření nákladů na nevytížených linkách byly pořízeny dva midibusy Iveco Rošero First na CNG. V září při Evropském dnu mobility byla poprvé u nás zdarma doprava v MHD.


IV. čtvrtletí:

V říjnu se poprvé na lince ukázal dodaný midibus. V listopadu koupila radnice vrak jihlavské tramvaje č. 1 s tím, že ji dá do budoucna rekonstruovat. No a nakonec byla jihlavským zastupitelstvem schválena změna názvu cca dvaceti zastávek s účinností od 1. 1. 2013.



A opět je na místě menší prognóza, čili co nás nejspíše čeká v roce 2013? Má začít nultá etapa úpravy prostoru u městského nádraží, kde má vzniknout točna vozů MHD - zatím jen pro autobus + dojde ke vzniku nové linky v trase Masarykovo nám. - Městské nádraží. Na křižovatce ulic Vrchlického a S. K. Neumanna má být vybudován kruhový objezd. Začne se pracovat na projektu preference MHD na světelných křižovatkách - plánovaná doba trvání rok a půl. No a na konec se má v investičním rozpočtu rozhodnout o natažení drátů na Vrchlického ulici a vzhledem k výstavbě hobby marketu je to letos pravděpodobnější, než minulé roky. O nákupech nějakých nových vozů není nic známo. Uvidíme...













odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © MK & M.J. & Eugen 2006-2013